Bjerkestarten

07.09.2016 21:28

Hejsan!

Här kommer lite reflektioner från Bjerkestarten. Resan dit och hem gick jättebra. Man kunde knappt ana att det stod en häst bakom oss i hästbussen, det var väldigt lugnt. Värmdes lugnt och det såg väldigt bra och behagligt ut. När sedan loppet kördes så blev det lite struligt. I början bakom bilen krokade han ihop med Jan-Olov Persson lite grann men det löste sig. Sedan i sista sväng så krokade konkurrenterna framför ihop så det tog tvärstopp för Kuling. Utan den incidenten så kändes som att en finalplats hade legat inom räckhåll. Men denna gången gick scenariot emot oss. Olle försökte forcera på upploppet men då tog han en kort galopp istället och inkom som 6a. Inte mycket att göra. Men det var ändå flera positiva saker.
# Han skötte första långresan exemplariskt.
# Han går lätt med i 1.28-tempo första varvet.
# Han går trots strulet nytt rekord. Går framåt för varje start.
Sedan lär jag bara citera Mats Ek-> Hade någon sagt till mig när vi köpte Kuling att han skulle gå under 1.30 i 4e starten hade jag skrattat. Kan bara hålla med.

Pratade med Olle idag. Han känns fortsatt fin, har ätit och druckit bra efter resan. Och för den som är uppmärksam så har man kanske sett att Olle redan anmält till nytt lopp. Gävle den 15/9, ett 3-åringslopp. SPÄNNANDE.

Sedan vill jag att ni håller utkik i mailen. Jag kommer skicka en liten intresseförfrågan om ett till kallblod.

Trevlig kväll

//Stefan