Dagens banjobb

29.04.2016 23:00
Hejsan!
Här kommer en liten rapport från dagens banjobb. Det är med lite blandade känslor efteråt. Det började med värmning några bakvarv och man bara står och myser för han har så fint trav. Sedan skulle det köras 2140 meter med Cadillac Carjan som farthållare. Men han ville inte sätta många hovar rätt så Kuling fick gå själv kan man säga. Första varvet såg bra ut i 1.35-tempo. Sedan ökade Olle lite och då kom det ett par galopper (rejäla). Han landade enligt min klocka på 1.38 trots det. Olle var inte nöjd idag med aktionen och han kommer nog gås igenom till veckan. Däremot hade Olle 1.33 sista 400 och efter mål körde han 1.30 i 200 meter. Så fartmässigt utvecklas han hela tiden och det tycker jag är positivt. Sedan får vi hoppas att det inte är några större fel på honom (även om det kan vara bra att hitta en anledning till galopperna) utan han kan fortsätta att tränas så att vi får uppleva vår guldklimp på banorna i sommar. Om inget oförutsett händer så siktar Olle på kval den 4/6 på Gävle.
Tyvärr slarvade jag till det med min kamera idag så där blev det inga bilder. Jag tog lite bilder med Ulf Lindfors kamera och han filmade så det kommer väl ut lite att titta på vad det lider.
Ha en trevlig helg.
 
//Stefan